Mörkt ute och lite annat

Sakta blir de mörkare allt tidigare där ute på kvällarna även morgnarna är mörka när man stiger upp. Man märker att de blir trögare att stiga upp och orken är nästan på noll när man kommer hem. 28.10 ändrar vi klockan till vår riktiga tid vill inte men man måste. För att man ska orka så måste jag se till att hushållet inte rasar samman de betyder alltså att jag måste se till att mina utrymmen är städade och jag kan koppla av när jag kommer hem från jobbet och inte alltid tänka på "att jag måste göra de och de". 
Men ganska bra har jag lyckats hålla de hittills de är bara när barnen är här som de ser ut som hej kom och hjälp mej. De tar en dag så är allt upp och ner ni kan bara gissa känslan när man kommer hem och ser hur de ser ut.



Nu har jag två dagar jobb sen blir de lite höstlov jag känner att jag är i behov av lite ledigt igen och min kropp längtar efter skärgårdsluft. Var till Emsalö på lördagen och hämtade Wilhelms svirvel och kände hur bruset i mina öron nästan slutade de var tyst och fridfullt där ute och man kände att man fick ro i kroppen all spänning släppte. Men nu ska jag få komma till Houtsär vägen dit är jobbig att köra men när man väl är ute så är de skönt. Redan när man kommer till S:t Kaarins så känner man att man är på hemma plan. Som jag nämnt tidigare så kommer mitt hjärta alltid att finnas där och jag har faktiskt en enorm "hemlängtan".  


Jervis lider när jag inte hinner fara dit där finns mängder att göra och fixa men man hinner inte på ett veckoslut har så illa att vara när gräsmattan igen blivit oklippt sedan i somras för att jag inte orkat ta mej ut. Måst i nå skede kanske fara helt ensam ut och bara kolla upp allt som MÅSTE göras och sen försöka fixa lite i taget även om de kanske inte lönar sig i längden eftersom huset är rivningsfärdigt i princip men vem har råd att köpa nytt inte jag iallafall. 
Men vill också ha de kvar vart sku jag annars ta vägen när jag vill ut till Houtskär mamma har för litet för att tränga in sig totalt 6 pers i en liten 2:a

De blev tydligen ett långt inlägg de här nå ni får ta de för jag ha varit dålig på att skriva på senaste tiden

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag