På Houtskär


Datorn blev hemma så jag får ta och skriva på iPaden i stället men de går ju bra det också. 
Nu var man på Houtskär igen senast jag var här var på sportlovet måste passa på när de är lite längre lov. Här är lugnt och fridfullt dom två yngre barnen är hos mommo och äldre här med en kompis. 
+5grader hade vi här inne när vi kom ut inte kan man ju säga att de var varmt men de är smällar man tar. Man borde kanske skaffa en luftvärmepump i huset men sen har jag förstått att gamla hus inte riktigt tycker om de. Måste se vad man hittar på att göra kratta lite kanske är väl ett som borde göras. Problemet är där att skottkärrshjulet är sönder så kan inte föra löven långa vägar men kanske de fixar sig. 
Vägen hit var fin lite snö mellanvarven men halt var det inte och de var tur de för jag har redan sommarringar på bilen. Vi klarade även av att åka utan strid hela vägen. Nå när vi kom till Galtby så orkade inte mera Benjamin och Lowa dom blev lite rastlösa. Men vi var där i god tid så dom fick gå ut och sträcka på sig lite. Nu ska jag njuta av tystnaden och dricka mitt morgonkaffe de blev lite sent innan jag fick ordentligt med värme i huset och så får man se om man orkar på påskdans ikväll eller om man hoppar över de. 

Vågen får också denna vecka stå stilla idag blir vägning först om en vecka få se hur resultatet blir då 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag