Dagarna går

Dagarna dom sakta framåt eller ibland känns de som om dom rusar fram faktiskt. Jag har dragit på mej en sju dundrandes förkylning huj och tvi vale säger jag bara. Jag är sällan sjuk men sen när jag är så tar de en god stund innan jag är i skick igen. 

Och sen de här med vädret jag aldrig tror jag upplevt sån väder vi har nu. vi går igenom alla fyra årstiderna (känns de som) på 2 minuter de haglar, snöar och regnar och däremellan dyker solen upp med värme. Igår kom de hagel som var lika stora som min lillfingernagel. Men nu skulle nog vår värmen få infinna sig lite tråkigt att de skal vara så kallt hela tiden. Förra året satt man ju ute och drack sitt morgon kaffe på terrassen nästan den här tiden.


Igår kväll fick jag också nycklarna till lägenheten så nu får man planera och fixa lite och kika på lite retrostil 😱. Ojoj, de ser nog lite speciellt ut måste jag säga när man tittat på badrummet och köket men man lär väl vänja sig jag har nu iallafall fått lov att måla taket i badrummet som just nu är lite persikorosa aktigt hehe. Lite i taget så blir de nog bra hoppas vi Barnen får lite längre väg till skolan men de är heller inte så farligt. Nu måste jag även börja söka möbler sånt som man inte har dubbletter av och för att inte tala om en bäddsoffa de skulle jag nog behöva om nån har en som ser snygg ut och inte är helt sönder sutten.  

Jag med min nya look och snart nya liv men kilon som rasar :) 

Man ska inte väga sig för ofta säger dom men ställde mej på skojs skull på vågen i morse och konstaterade att ytterligare 1,2 kg har försvunnit på 5 dagar *happy*

och gräver man lite i skåpet så fyndar man kläder och jackor som man inte haft på sig på några år jackan jag har på mej på bilden köpte jag för 15€ 2011 och har inte gått med den många gånger innan den blev för "liten"




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag